Vragen over onze software? Vind het antwoord gewoon zelf met het Update Center! (2/3)

Alles voor een soepele update vind je in het Update Center

Bij AFAS staat zelfredzaamheid centraal. Dat betekent niet dat je er als klant alleen voor staat, integendeel. Hoewel we vragen het allerliefst voorkomen, willen we dat klanten die ergens tegenaan lopen, snel – én zelfstandig – een antwoord of oplossing kunnen vinden. Daarom is alle informatie over onze software beschikbaar. Het is wel onze uitdaging vooraf in te schatten wat er speelt bij klanten en daar alvast de juiste antwoorden bij zoeken. Om zeker te weten dat jij precies weet waar je terecht kan als er iets mis dreigt te gaan, zet Customer Care onze platforms nog een keer voor je op een rij. Dat scheelt jou en ons veel oponthoud én gedoe. Dit keer staat het Update Center in de spotlight.

AFAS investeert per jaar zo’n 100.000 uur in de ontwikkeling van verbeteringen en nieuwe functionaliteit. We leveren meerdere updates per jaar uit. Sommige daarvan zijn klein, maar er is minstens één grote update per jaar. De eerstvolgende is Profit 18, gepland voor juni. Het is altijd weer spannend om over te gaan naar een nieuwe versie, zowel voor ons als voor onze klanten. Ons doel is altijd om jouw werk makkelijker en leuker te maken. En dat doen we met extra functionaliteit of nog slimmere processen. In de praktijk lopen bepaalde processen na een update soms net even anders. Zeker als je veel met onze software werkt, en door een update op een andere manier gaat werken, kan de impact best groot zijn. 

Al het nieuws op een rij

Vanzelfsprekend helpen we je om zo snel mogelijk te profiteren van de update. Customer Care is één van de belangrijkste schakels tussen ontwikkeling en de gebruiker. Om je te ondersteunen, verzamelen we zoveel mogelijk relevante informatie over de nieuwe versie. We zetten op een rij wat er nieuw is en wat de belangrijke wijzigingen zijn. 

Waar begin je?

Hoewel alle informatie op het Update Center relevant kan zijn, is het soms lastig om te bepalen waar je moet beginnen. En dat snappen we heel goed. Voor ons is het verzamelen en delen van alle informatie rondom een update al een flinke klus. Laat staan dat je dit in één keer kan overzien en doorgronden. Om de overstap zo makkelijk mogelijk te maken, richten we ons in het Update Center vooral op de grote lijnen. Het is dé verzamelplek waar je alle belangrijke informatie terugvindt: je updatedatum, wat er nieuw is, gewijzigd etc. Dus begin op het Update Center bij de ‘Belangrijke wijzigingen’ en ‘Nieuw in Profit’. Wil je daarna verder inzoomen en precies weten wat er allemaal is gewijzigd en opgelost? Bekijk dan de releasenotes.

Een vinger aan de pols

Hoewel we vooraf zo compleet mogelijk willen zijn in de informatievoorziening, houden we wel altijd een vinger aan de pols over wat er bij klanten speelt rondom een update. Als we zien dat er over een specifiek onderwerp meer vragen zijn, besteden we daar natuurlijk extra aandacht aan. Ook vind je veel gestelde vragen rondom een update in het Help Center. Bijvoorbeeld ‘Is er een nieuwe versie nodig van het PCC?’ of een vraag over de uitlevering van AFAS Accept. Via mail brengen we het nog meer onder de aandacht. Zo proberen we je zo doelgericht mogelijk te informeren en te zorgen dat je soepel door kunt werken. Als je deze mails nog niet ontvangt, lees je hier hoe je dat snel zelf kunt regelen.

Kies je eigen updatedatum

De beheerder is lekker op vakantie, je hebt meer tijd nodig om de update voor te bereiden of je wilt de datum naar voren halen omdat er een fout is opgelost. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je een eigen updatedatum wilt wijzigen. Niemand overboord. Je kan de updatedatum namelijk heel makkelijk aanpassen. En natuurlijk kunnen de beheerders van de klantportal dat gewoon zelf. Kijk hier maar even hoe.

Laat van je horen?

We proberen je vragen voor te zijn. Maar heb je toch nog tips over hoe AFAS Customer Care jou kan helpen om de meerwaarde van onze software nog beter te benutten? Laat het ons weten

Waar vind jij het antwoord op jouw vraag?

Deel 2 van de reeks van 3 artikelen over het Help Center, Update Center en SIMPLR.

Lees ook: