Vragen over onze software? Vind het antwoord gewoon zelf met SIMPLR! (3/3)

Benut de helikopterview van SIMPLR

Bij AFAS staat zelfredzaamheid centraal. Dat betekent niet dat je er als klant alleen voor staat, integendeel. Hoewel we vragen het allerliefst voorkomen, willen we dat klanten die ergens tegenaan lopen, snel – én zelfstandig – een antwoord of oplossing kunnen vinden. Daarom is alle informatie over onze software beschikbaar. Het is wel onze uitdaging vooraf in te schatten wat er speelt bij klanten en daar alvast de juiste antwoorden bij zoeken. Om zeker te weten dat jij precies weet waar je terecht kan als er iets mis dreigt te gaan, zet Customer Care onze platforms nog een keer voor je een rij. Dat scheelt jou en ons veel oponthoud én gedoe. Dit keer staat onze implementatiemethode SIMPLR in de spotlight.

Wacht even: wat heeft een implementatie- en optimalisatiemethode met mijn softwareprobleem te maken? Meer dan je op het eerste oog denkt. Het klopt dat we SIMPLR ontwikkeld hebben om processen te implementeren en te optimaliseren op basis van best practices. Zelfredzaam betekent voor ons dat we graag willen dat je de inrichting zelfstandig kunt doen. Daarom werk je bij de start van AFAS in je organisatie – samen met een AFAS consultant of partner - op de klantportal aan jouw projecten. 

Implementatie als co-productie

SIMPLR zet alle taken die bij de implementatie horen al voor je klaar in de klantportal. Samen met alle stakeholders zorg je ervoor dat jouw implementatie een succes wordt. De uitvoering wordt zo veel meer een co-productie. Hierbij ligt de nadruk op gezamenlijke commitment en gedeelde verantwoordelijkheden binnen je organisatie. Bovendien is kennis delen makkelijker, wat leidt tot een beter resultaat. Hoe SIMPLR precies werkt als implementatietool ontdek je in deze video.

De visie achter processen

Veel klanten willen ook zelfstandig aan de slag met de implementatie van een onderdeel van AFAS Profit. Om ze goed te ondersteunen hebben we, naast het Help Center, met SIMPLR een inrichtingsportaal opgezet waarin alle facetten van een inrichtingsvraagstuk gebundeld zijn. Een thema bevat niet alleen de uitleg van de inrichting in Profit, maar ook hoe we hier vanuit AFAS over denken en wat de best practice is.

Een bron van inspiratie

De SIMPLR website is dus ook een bron van inspiratie. Het biedt een helikopterview die helpt het hele proces te overzien. Het maakt bovendien inzichtelijk waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. Op simplr.afas.nl staan alle processen per thema beschreven op basis van de best practices voor verschillende branches, dus ook die van jou!

Oké, klinkt goed, maar noem eens een aantal voorbeelden?

Om je een beter beeld te geven van wat SIMPLR jou kan bieden, geven we je wat voorbeelden. Binnen elke administratie die je voert, is er één bankrekening aanwezig. Maar wat kan je daar nu allemaal mee doen? Wat kan je daarbij inrichten en hoe kan je processen daar om heen automatiseren? Daar kom je eenvoudig achter als je hier verder leest op SIMPLR.

Een ander voorbeeld gaat over het digitaal dossier. Wil je gaan werken met een digitaal dossier of wil je dit gaan uitbreiden? Bekijk dan deze pagina op SIMPLR. Je leest hier bijvoorbeeld hoe je notities kan vastleggen, hoe je post kan versturen en hoe je gegevens borgt in de flow. Ook vind je op deze pagina de voordelen van werken met een digitaal dossier. 

Profiteren van best practices

Dus ook als je geen AFAS beheerder bent en Profit alleen voor je dagelijkse werk gebruikt, biedt SIMPLR waardevolle inzichten over waarom je je werk op een bepaalde manier kan doen. Daar is goed over nagedacht. Het is dus de uitdaging om de best practices die door anderen uitgediept en gestroomlijnd zijn, ook te gebruiken om jouw werk makkelijker en leuker te maken. 

Heb je nog vragen over SIMPLR? Laat het ons dan weten!

Waar vind jij het antwoord op jouw vraag?

Deel 3 van de reeks van 3 artikelen over het Help Center, Update Center en SIMPLR.

Lees ook: