
Inmiddels wordt er gesproken van een heuse War for Talent. Hoe moet je daar op inspelen? En waar kan de software van AFAS je bij helpen?
Op deze themapagina laten we je de mogelijkheden van werving & selectie met AFAS zien. Bouw je eigen werken-bij website in OutSite en bied je sollicitanten een (digitaal) warm welkom.
Er gebeurt veel op dit moment waardoor het belangrijk is om met werving & selectie aan de slag te gaan. Dit jaar ontstaan naar schatting 1.200.000 nieuwe vacatures. Hoe gaan die ingevuld worden? Hoe wordt je een aantrekkelijke werkgever waar je makkelijk kunt solliciteren. Maar vooral ook: Hoe houd je de goede mensen binnen? Want zonder de goede onboardingsprocessen is 30% van nieuwe medewerkers binnen 6 maanden al weer op zoek naar een nieuwe baan.
Tijd dus om in actie te komen, en gelukkig helpt onze software jou daarbij!
Alle processen rondom werving & selectie wil je goed op orde hebben. Het gehele werving en selectieproces, van het ontstaan van de vacature tot en met de indiensttreding van de meest geschikte kandidaat kan volledig in Profit worden geborgd. Door de volledige integratie tussen OutSite (website) en InSite (intranet) ben je in staat het administratieve proces, van sollicitatie tot aanname, via workflows te kunnen sturen. Daarnaast kan er solide managementinformatie worden geraadpleegd om zo het recruitmentproces goed te kunnen monitoren.
Tijdens dit webinar vertellen we je alles over onze visie op werving & selectie, geven we je handige tips en trucs voor het inzetten van Profit, InSite en OutSite voor werving & selectie en tonen we de nieuwste ontwikkelingen in Profit.
Het jaarlijks terugkerend HR-trendonderzoek is in februari-maart 2019 gehouden onder 1949 HR-professionals in Nederland. Het onderzoek is een initiatief van Performa Uitgeverij uitgevoerd door organisatieadviesbureau Berenschot, met ondersteuning van AFAS Software. ‘HR Trends’ is het grootste jaarlijkse onderzoek onder HR-professionals in Nederland.
> Persbericht: Topprioriteit HR-professional van werving naar behoud
> Persbericht: Na invoering AVG nauwelijks meer oog voor privacy en databeveiliging
Je wilt van je werken-bij site natuurlijk een zo mooi mogelijk visitekaartje van je organisatie maken. Of het nu gaat om de opmaak, keuzes die je maakt voor de leesbaarheid of de implementatie van Google Tag Manager. Op de themapagina InSite & OutSite styling vind je alle informatie, inclusief webinar, terug!
Je kunt niet verwachten van een sollicitant dat hij of zij een goed beeld krijgt van je bedrijf wanneer je alleen een pagina met vacatures hebt. Jouw werken-bij website moet uitstralen wie je bent. Maar hoe dan? En wat voor informatie moet er op je werken-bij website staan?