Google for Jobs activeren op je Werkenbij site


Google heeft bekend gemaakt dat Google for Jobs begin september 2020 officieel in Nederland gelanceerd wordt. Hoe zorg je ervoor dat jouw vacatures hier ook in gevonden worden?

Op deze themapagina laten we zien waar je op moet letten en hoe je ermee kunt starten. Het gebruik van Google for Jobs is geheel gratis, maar er bestaat ook de mogelijkheid hierin te adverteren. Nog niet aan de slag met Werving & Selectie? Bekijk dan deze themapagina.

Het gaat om de vindbaarheid van je vacatures


Al sinds Profit 11 is onze software klaar voor Google for Jobs, maar de lancering vanuit Google liet nog even op zich wachten. Met Google for Jobs vergroot je de vindbaarheid van je vacatures. Hiervoor hebben wij de zogeheten metadefinities al aangemaakt. Jij hoeft alleen nog maar de integratie te activeren en de juiste velden te vullen!

Lees ook: de aankondiging van Google for Jobs via de blog van Google

Voorbeeld in Google

Bron afbeelding: Google

Hoe het werkt

 

Activeer de Google for Jobs integratie op je werkenbij site

Door deze integratie te activeren maakt Profit automatisch de metadefinities aan bij je vacatures. Deze metadefinities worden alleen toegevoegd bij die documenten waar een vacature aan gekoppeld is.

Je site moet te indexeren zijn door Google

Zorg ervoor dat je website te benaderen is zonder inlog en dat je website niet in Profit aangevinkt staat als testsite. Het is verstandig om ook je website aan te melden bij de Google Search Console.

Waar worden de verschillende velden die Google for Jobs gebruikt opgehaald?

Er worden diverse gegevens uit Profit opgehaald en beschikbaar gesteld voor Google for Jobs. Hoe je deze instelt, lees je hieronder.

  • Titel: dit is de vacature omschrijving.
  • Begin- & einddatum vacature: dit zijn de publicatiedata die je vastlegt op de vacature. Deze is zowel vanuit Profit als bij het aanmaken van een vacature in InSite te benaderen.

 

  • Omschrijving vacature: de omschrijving voor Google for Jobs leg je vast onder het tabblad 'Overig' in de eigenschappen van de vacature.
  • Locatie: de locatiegegevens worden opgehaald uit de eigenschappen van de werkgever
  • Salarisindicatie: geef een salarisindicatie op als deze beschikbaar is

Andere velden worden (voorlopig) niet ondersteund in de Google for Jobs integratie.

Blog

HR-professionals 100% voorbereid op de toekomst met Profit 15


"Profit 15 is er helemaal klaar voor dus wij kunnen niet wachten. Wij leveren vanuit Profit de metadefinities aan. Als de vacaturesites van AFAS en onze klanten door Google geïndexeerd zijn, krijgt de vindbaarheid een flinke boost. Dus laat Google for Jobs en de nieuwe talenten maar komen!"

 

De styling van je werken-bij site

Hoe pak je dat aan?


Je wilt van je werken-bij site natuurlijk een zo mooi mogelijk visitekaartje van je organisatie maken. Of het nu gaat om de opmaak, keuzes die je maakt voor de leesbaarheid of de implementatie van Google Tag Manager. Op de themapagina InSite & OutSite styling vind je alle informatie, inclusief webinar!

 

Longread

Tips voor een succesvolle werken-bij website


Je kunt niet verwachten van een sollicitant dat hij of zij een goed beeld krijgt van je bedrijf wanneer je alleen een pagina met vacatures hebt. Jouw werken-bij website moet uitstralen wie je bent. Maar hoe dan? En wat voor informatie moet er op je werken-bij website staan?

 

Aan de slag!

Benut de optimalisatiekans 'Werving & selectie'


Wat levert het op en waar moet je op letten in jouw specifieke situatie? Met het stappenplan van de optimalisatiekans Werving & selectie maak jij de eerste stap. Samen met de Succesmanager ga jij vervolgens een plan opstellen.