Digitaal aan elkaar verbonden.
Voor de communicatie met de klant heb je meer nodig dan alleen een telefoon. Een modern bedrijf laat haar klanten inloggen op een afgeschermd deel van de website. We noemen dat de klantportal. Op de klantportal kun je prima uit de voeten met customer self service. Het beheren van contactpersonen, het inzien van de (openstaande) facturen, inzichten in bestellingen, het doen van een service melding of het opgeven voor een cursus zijn voorbeelden die direct beschikbaar zijn.
Dossieritems insturen In- en OutSite | Kracht van workflows | Alles voor de site |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Met behulp van onderstaande stappen creëer je een OutSite-portal. Gebruik een kopie van een bestaande meegeleverde site en zorg voor een mooie opmaak. Omdat het een portal betreft waarop je klanten laat inloggen is het mooi om voor dezelfde stijl als de website te kiezen.
Maak een nieuwe OutSite-site door een bestaande over te nemen en aan te vullen.
Lees hier meer.
Voor een portal wil je altijd werken met ingelogde gebruikers. Ingelogde gebruikers krijgen toegang tot afgeschermde pagina's met eigen gegevens.
Lees hier meer.
De klant kan zijn eigen gegevens onderhouden en bepalen welke contacten er toegang krijgen tot deze portal.
Om een nieuwe servicemelding te maken bij de klantenservice en alle eerder ingediende aanvragen te bekijken.
Inzage in je eigen dossier met gelijk de mogelijkheid om relevante informatie toe te voegen.
Op de portal wil je ook een aantal standaard workflows gebruiken voor algemene communicatie.
Geef je de klant de rol besteller klantportal, dan kan de klant een order plaatsen, die eerst beoordeeld moet worden, waarna het orderproces in gang wordt gezet.
Binnen de portal worden verschillende type dossieritems gebruikt.
Wil je een melding maken voor onze klantenservice.
Als er iets niet goed verlopen en de leverancier wil dit kenbaar maken.
Een prachtige kans om te gebruiken voor procesverbetering.
Soms is een klacht niet de juiste benaming en heeft de leverancier gewoon een vraag.
Om informatie te kunnen delen gaan we in deze stap een documentsjabloon toevoegen. Voordeel hiervan is dat je bij de inrichting instelt wie deze documenten mag aanmaken en goedkeuren. Na publicatie komen de documenten automatisch in het nieuwsoverzicht.
Op deze site gebruiken we geen documentsjabloon, maar wil je deze functionaliteit wel gebruiken volg dan de volgende stappen.
Je voegt het documentsjabloon toe in Profit.
Voor dit sjabloon stel je het volgende in:
Lees hier meer.
Voor ieder documentsjabloon kun je aangeven wie deze mag aanmaken, beoordelen en lezen. Voor dit documentsjabloon adviseren wij:
Lees hier meer.
Als je het documentsjabloon zichtbaar maakt in OutSite moet je dit sjabloon activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.
Lees hier meer.
We hebben nu een mooie workflow en documentsjabloon beschikbaar. Nu komt de laatste, maar zeker zo belangrijke stap: we moeten toffe pagina's maken waarop dit allemaal samenkomt. Je begint met het maken van een portalpagina. Dit is een blanko pagina waarop je alle eerder gemaakte inrichting laat samenkomen. Deze wordt het visitekaartje van het bedrijf.
Denk hierbij aan het tonen van nieuwsberichten, maar ook het tonen van lopende aanvragen of een knop waarmee je nieuwe aanvragen kunt insturen.
Deze pagina wordt je visitekaartje van het bedrijf. Hier gaan alle eerder ingerichte onderdelen samenkomen. Probeer goed na te denken wat je als afdeling wilt uitstralen!
Lees hier meer.
Bij het aanmaken van een dossieritem of documentsjabloon heeft Profit al een overzicht voor je aangemaakt waarin alle aanvragen of documenten getoond worden.
In dit geval raden we aan om een extra overzicht te maken waarin alle openstaande aanvragen te zien zijn.
Lees hier meer.
Je hebt nu een mooie pagina, waarop alles te vinden is over de offerteaanvraag. Laatste stap is om deze natuurlijk ergens in het menu te zetten of op een andere manier te zorgen dat leveranciers deze pagina weten te vinden!
Lees hier meer.