Waarom AFAS consultants zo kort mogelijk bij jouw organisatie zijn.

Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid

Bij veel bedrijven leeft het idee dat ze bij een software-implementatie eindeloos aan dure consultants vast zitten. Daar hoef je bij AFAS niet op te rekenen. Het is namelijk onze visie dat jij als klant zo snel mogelijk en zo goed mogelijk met onze software kunt werken. Op die manier weet je zeker dat je alle mogelijkheden volledig benut. Hieronder lees je hoe we dat samen met jou proberen te bereiken.

AFAS consultants hoeven geen vaste parkeerplaats bij jouw bedrijf. Wij gaan er namelijk van uit dat onze consultant je doelgericht ondersteunt, zodat je als applicatiebeheerder zelfstandig verder kunt. En dan gaan we weer, want we maken onszelf in dat opzicht graag overbodig. We helpen je natuurlijk op weg en delen graag onze kennis. En dan zorg jij als AFAS beheerder dat jouw organisatie de grootste meerwaarde uit de software van AFAS haalt. We winden er geen doekjes om. Onze visie wordt duidelijk door vertaald naar onze Service Level Agreement: “klanten zijn zelf verantwoordelijk voor effectief gebruik van onze software”. Dat geldt voor de inrichting en de optimalisatie. Bij ons lig je dus niet continu aan het infuus van de consultant.

Consultant als coach

Vanzelfsprekend zijn wij er wél bij gebaat dat jij zoveel mogelijk uit de software haalt. Want dat betekent dat onze klanten tevreden zijn. Een goede implementatie speelt daarbij een sleutelrol. Daarom richt je jouw omgeving samen met een AFAS consultant in. En samen is ook écht samen. De consultant neemt je werk niet over, maar zit letterlijk naast je en coacht. Als AFAS beheerder doe je de inrichting en aanpassingen zelfstandig. Dat is hard werken, inclusief flink wat huiswerk om de juiste processen te creëren. Volgens ons is dat echt de beste manier om te zorgen dat je je eigen software-omgeving optimaal kent en succesvol kunt benutten. En als jij goed met AFAS Profit kunt werken en het beheerplan staat, vertrekt onze consultant weer.

Deskundigheid opbouwen

Naast de inrichting is het rendement dat jouw organisatie uit AFAS haalt, ook sterk afhankelijk van of er geïnvesteerd wordt in kennis. Onze praktische opleidingen maken je leven als AFAS beheerder aanzienlijk makkelijker. Je bouwt namelijk deskundigheid op, die je voor jezelf en voor je collega’s inzet. Je kunt hun vragen namelijk snel en goed beantwoorden. Als je het zelf even niet weet, sta je er overigens niet alleen voor. Je kunt altijd in het Help Center of bij het Support Center terecht. Een oplossing is altijd dichtbij omdat je weet wat je nodig hebt. Dat geldt ook als je de hulp van een van onze consultants of het AFAS Partnernetwerk inschakelt. Iedereen kan dan doelgericht aan de slag en dat scheelt veel tijd en geld.

Tijd en kosten besparen

Ook voor de optimalisatie van AFAS ben jij aan zet, maar je hoeft zeker niet alles zelf te doen. In de praktijk blijkt dit niet altijd even makkelijk. Zo toont onderzoek aan dat 53 procent van de AFAS beheerders vindt dat ze onvoldoende tijd heeft om de software van AFAS te optimaliseren. Toch hoeft dit niet heel veel tijd te kosten. Je kunt binnen je organisatie zelf veel zaken slim organiseren. Met het inrichten van workflows, Employee Self Service (ESS) of Manager Self Service (MSS) deel je je verantwoordelijkheid met collega’s. Door als AFAS beheerder de zaken goed te regelen, creëer je veel rust. Voor jou en je organisatie. Dan kun jij je capaciteit en deskundigheid besteden aan optimalisatie van AFAS en direct bijdragen aan het succes van je bedrijf. En het levert nog een extra parkeerplaats op ook!