Werkgever

Zonder werkgever kun je geen medewerker toevoegen.

Introductie

De werkgever is de schakel tussen de cao en de medewerker. Je legt binnen Profit alles top-down vast. Eerst de cao, dan de werkgever en daarna de medewerker. Alles wat je vastlegt bij de werkgever, is van toepassing op de medewerker.

Voordelen:

  • Door de structuur leg je bij een medewerker alleen nog maar de afwijking vast.
  • Voorkeurwaarden voor zowel HRM als voor Payroll.
  • Meerdere werkgevers kunnen koppelen aan één administratie

Voorbereiding


  • Je legt hier eenmalige instellingen vast, dus doe dat zorgvuldig.
  • De codes voor kostenplaats en kostendrager moeten overeenstemmen met dezelfde codes in Profit Financieel.

Tip van de consultant


Zorg ervoor dat zoveel mogelijk gegevens via de integraties automatisch worden uitgevoerd. Het is namelijk slim dat je verlofaanvraag of ziekmelding direct in je agenda en nacalculatie is verwerkt.

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


Wat richt je in.

1. Algemene instellingen


 

De werkgever is gekoppeld aan een organisatie, dus de velden die je op een organisatie vastlegt worden standaard overgenomen.

Heb je nog geen organisatie aangemaakt, dan wordt dat direct gedaan bij het nieuw invoeren van de werkgever. 

Vul de eerste werkgever aan en vul de gegevens compleet in, ook al ga je nu nog niet met payroll werken, vul alvast een standaard digitale loonstrook in. 

Lees hier meer.

2. Integratie


 

De integratie tussen de verschillende modules leg je vast op de werkgever.

Je verzuim- of verlofmelding is gelijk verwerkt in de urenverantwoording, zodat je deze niet dubbel hoeft te boeken.

Lees hier meer.

3. Journalisering


 

Vanuit de salarisverwerking wordt er bij het accorderen van de maand gelijk een journaalpost geïntegreerd in financieel.

Werk je met een andere financiële applicatie dan is deze ook te exporteren, de meest gangbare indelingen zijn beschikbaar.

4. Verbijzondering

 


 

Het gebruik van kostenplaats en kostendrager richt je in op de werkgever om inzicht te krijgen in je salariskosten per afdeling of divisie. 

Bij het journaliseren van de loonjournaalpost is het noodzakelijk dat de codes gelijk zijn aan de codes voor de verbijzondering in de administratie. 

Koppel je niet met de administratie kan het gebruik toch zinvol zijn voor inzicht per afdeling. 

5. Salarisverwerkings-

plan


 

Hier leg je de belangrijkste data vast van de salarisverwerking.

Heb je een maandverloning dan krijg je 12 perioderegels, maar heb je een week verloning, dan worden het er 53.

 

6. Betaling

 


 

Om de betaling van het salaris te doen moet je een bankrekening vermelden op het tabblad Bankrekening. Op het tabblad Betaling kun je instellen dat je de betaling direct uitvoert na accorderen van de verwerking. 

De betaling aan de belastingdienst wordt via de crediteur/inkooprelatie belastingdienst betaald bij de crediteurenbetaling, maar dat is alleen van toepassing als er ook met financieel wordt gewerkt.

 

7. Vacaturebank


 

Om werving en selectie via de werken bij pagina te laten lopen moet je gebruik maken van vacatures.

Dat kan op het tabblad bij de werkgever, maar is ook mogelijk om via werving en selectie binnen InSite te gebruiken. 

Lees hier  meer.

8. Mobiliteit


 

(optioneel)

Ieder vervoermiddel kun je vastleggen op het tabblad Vervoermiddel bij de werkgever, maar is ook via de aparte functie Mobiliteit vast te leggen.

Het voordeel daarvan is dat je voor meerdere werkgevers de vervoermiddelen kunt vastleggen.

 

9. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Branche specifieke inrichting

Voor de onderstaande branche is er extra inrichting aanwezig/noodzakelijk.

Branche Onderwijs

Onderwijsinstelling


 

 

Voor elke school die onder deze werkgever valt leg je de onderwijsinstelling vast, waarmee je het BRIN-nummer koppelt aan de werkgever.

Dit is noodzakelijk voor de aanlevering van het vervangingsfonds, het participatiefonds en DUO.

Lees hier meer.

Onderwijsdocumenten


 

 

Welke documenten er gebruikt gaan worden bij deze werkgever voor de verschillende arbeidsovereenkomsten leg je vast op het tabblad Documenten.

Hierbij wordt als voorkeur de waarde overgenomen die je bij de cao kunt opgeven.

 

Branche Flex

Aanvulling op verlofuren


 

 

Binnen de flex staan tegenover de opgenomen verlofuren het feitelijke loon. Dat is het loon inclusief de vaste toeslagen. Onder deze vaste toeslagen vallen geen kostenvergoedingen.

Dit vind je nu al standaard in Profit

We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?

Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Werkgever

Stamgegeven

De eerste werkgever wordt ingericht meegeleverd. Uiteraard zul je deze moeten controleren en aanvullen.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?