Functie: Algemeen Zit dit in mijn abonnement? HRM & Payroll | ERP Vaste prijs / tijdsindicatie: € 500,- per type dossieritem
Werk je met een fysieke archiefkast? Of met losse bestanden op je computer? Dat kan dan makkelijker én beter! In AFAS kunnen archiefitems overzichtelijk opgeslagen worden. Heb je vervolgens de accountant op bezoek. Geen probleem. Die loonheffingsverklaring van die medewerker die 2 jaar geleden in dienst was, heb jij makkelijk gevonden. Zo kan je de fysieke kast vervangen door een functioneler stuk meubilair. Een plant bijvoorbeeld. Of een stoel waarop jij heerlijk kan relaxen door alle tijd die je met deze optimalisatiekans hebt gewonnen.
Organisaties en/of medewerkers waarbij dossieritems moeten worden opgeslagen moeten in Profit staan. Dat is het enige! Als je bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst bij een medewerker wil uploaden, moet de medewerker er al wel in staan.
1. Je maakt mappen per type dossieritem. In deze mappen zet je alle documenten die bij het dossieritem ingestuurd kunnen worden.
2. De namen van de bestanden beginnen met het persoons- of organisatienummer. Dit is niet altijd hetzelfde als het medewerker of debiteurnummer! Je vindt de juiste nummer via CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon. Je kunt bijvoorbeeld een analyse maken die deze nummers ophaalt. Als je voor een medewerker twee documenten wilt toevoegen met dezelfde naam (bijvoorbeeld een sollicitatiebrief en een cv) dan mogen deze documenten niet dezelfde naam hebben.